Köpek sevesimiz geldi!

Uzun zamandır yapmak istediğimiz bir gezimiz vardı. Bu Cumartesi günü sonunda Yedikule Hayvan Barınağı‘nı ziyarete gittik, hem de bisikletlerimizle.

Edip sabah makarna ve ilaçlar aldı. Saat 11’de ben Beşiktaş’tan, Edip de Bahçelievler’den yola çıktık. Akşamdan hava durumuna baktığımızda 14° ve güneşli diyordu. Hava gerçekten çok soğuk değildi ama gitgide kapandı ve hatta epey rüzgarlıydı. Beşiktaş’ın pazarından zar zor geçtikten sonra İnönü Stadı’nın orada koca bir otobüs beni sıkıştırdı. Ciddi anlamda korktum, ayağımı incittim ve hatta geri mi dönsem diye düşündüm. Sonra plakayı alamadığımı fark ettim, hızla Kabataş son durağa doğru ilerledim, orda durdum ve otobüsü tanımaya çalıştım ama çok fazla otobüs vardı. Bir tanesini benzetip plakasını alsam da emin olamadım aynı otobüs olduğundan. Sonra köpekleri düşündüm ve motivasyonum geri geldi yola devam ettim. Bu sefer Eminönü kalabalığından zar zor sıyrıldım, Sarayburnu’na kadar sürüp sahil yoluna geçtim ki karşıdan koskocaman bir adam geliyordu! Edip bana yetişmiş. O an çok sevindim, moralim tekrar yerine geldi.

Edip de o sırada beni merak etmiş çünkü biraz uzun sürdü gelmem haliyle. Beşiktaş Pazarı, Eminönü kalabalığı ve küçük kazam beni epey oyaladı. Ayrıca uzun zamandır da binmiyordum, yavaş ve kontrollü gittim. Birlikte Yenikapı’ya varınca, kısa bir mola verdik. Bir şeyler içtik. Bu arada Yenikapı İskelesi ne kadar da çok değişmiş.

Tekrar yola koyulduk ve kısa bir süre sonra barınağa ulaştık. Barınak yoluna girdiğimizde bir sürü köpek karşımıza çıktı. Hemen bisikletlerden indik, kasklarımızı, gözlüklerimizi çıkardık. Köpeklerle “kuçu kuçu” falan diye iletişim kurmaya çalıştık. Sonra kuyruk sallamaya başladılar hatta kendilerini sevdirdiler bize birazcık. Bir tanesi benimle biraz heyecanlı bir biçimde oynamaya kalkınca Edip hemen devreye girerek höyt’ledi ve köpeği uzaklaştırmaya çalıştı. Ama köpek Edip’e sardı. Benim bacaklarımı koklayıp, üstüme atlamaya çalışıp ardından Edip’e koşup sürekli havlamaya başladı. Onu atlatıp barınağa geldik. Barınağın gönüllü yöneticisi Meral Hanım bizi karşıladı. Bisikletlerimizi dışarıda bırakıp içeriyi gezebileceğimizi söyledi. Edip bu sırada makarnaları ve ilaçları teslim etti. Yine gönüllülerden birisi bizi gezdirmeye başladı.

Her tarafımız köpeklerle doluydu. Bir kısmı bağlı, bir kısmı kafeslerde, bir kısmı ise etrafımızda geziyordu. Heyecanlı heyecanlı üstümüze atlayan kurt köpeği ve pitbull’lar, Edip’in uzunluğundan hoşlanmayıp gezimiz boyunca havlayarak bizi takip eden beyaz köpek, bir anda birkaç tanesinin kavgaya tutuşmasıyla 3000 köpeğin birden havlamaya başlaması ve bir sürü sevgiye aç köpeği severek gezimizi tamamladık. O beyaz köpek hatta bir ara Edip’le aynı boya gelebilmek için kulübenin üzerine çıktı. Sonra barınağın önündeki köpekleri uzun uzun sevdik. Kedileri göremedik ama ilk gidişimiz olduğu için ısrar etmedik. Bir daha gidip kedileri de görmek istiyoruz.

Hepsi çok tatlılardı. Damla, Yağmur, Korsan, Umut ve adını hatırlayamadığımız bir sürü köpek. Hepsi de oynamak, sevilmek istiyorlar. Bazen birbirleriyle oynuyorlar, bazıları birbirleriyle dalaşıyor, önümüze gelip sevelim diye kendilerini yerlere atıyorlar. Hepsi de tuluk gibiydiler sanırım iyi besleniyorlar. Çok yaşlı köpekler de vardı. Yollarda bankların üzerinde uyuyorlardı. İyice hepsini sevdikten sonra Meral Hanım ve gönüllülerle vedalaşıp bisikletlerimize atladık.

Hava gitgide kapandığı için biraz telaş ettiysek de, birlikte bisiklete binmeyi çok özlemişiz. Sahilden yavaş yavaş Bahçelievler’e doğru sürdük. Vücudumuz değil ama elimiz yüzümüz rüzgardan epey yandı. Güzel bir turun ardından 15.30’da eve vardık. Gün sonunda yorgun ama mutluyduk. İlk fırsatta tekrar köpekleri kedileri sevmeye gitmek istiyoruz. ÇÜNKÜ BİZ HAYVANLARI ÇOK SEVİYORUZ!

Toplam Mesafe : 34.09km
Toplam Sürüş Süresi 02:07:12
Ortalama Hız 16.10km/s
Toplam Tırmanış : 172m.
Ortalama Sıcaklık 14° (12°-22°)

Bu yazının kalıcı bağlantısı https://kirlibisikletler.com/2013/02/kopek-sevesimiz-geldi/

1. Ne biçim de güzel sevdik bütün köpekleri..
    Daha da bir sürü gideceğiz oraya =)

2. hiç durmadan bi nefeste okudum çok güzel bir etkinlik yapmışsınız gerçekten

• Pelin on Eylül 19, 2014 at 12:02
    • Cevapla

Çok teşekkürler, biz de çok severek yazdık
    Sizin sitenizi de çok takdir ettik, yakın bir zamanda kedi sahiplenmek istediğimizden mutlaka sitenize dikkatle bakıcaz