Bir bisiklet değil ama bu da spor: İlk hiking denememiz

Uzun bir süreden sonra tekrar başladık etkinliklere. Aslında bir süre önce başladık yavaştan koşu ve bisiklet ama yine benim bel ağrım tuttuğu için durmak zorunda kaldık. Bugün de bel ağrıma rağmen kısa bir “hiking” (yürüyüş demek yerine hiking demek daha havalı olduğundan kendisine böyle sesleniyorum) denemesi yapalım dedik ve aldık başımızı saat 11’de yola çıktık.

Yanımıza şunları aldık;

• Pusula
  • Su ve goflet
  • İsviçre çakımız
  • Wikiloc yüklü telefonumuz
  • Powerbank

Bunlar kısa bir hiking için yeterli oldu bize. Wikiloc denilen telefon uygulaması oldukça başarılı. Daha önce başkalarının yaptığı yürüyüşleri takip edebiliyorsunuz. Kaydedilmiş bir rotayı telefona yükleyip bir de çevirim dışı haritaları indirdiniz mi internete bile ihtiyacınız yok. Hatta 2 saat boyunca telefonun ekranı ve gps’i açık, internet -genel olarak- kapalı şekilde ancak %15-16 pil harcadı. Oldukça başarılı bence.

Neyse, Çayırbaşı Caddesi üzerinden Bahçeköy’e doğru ilerlerken PTT Semt Evi’nin karşısındaki dar aralıktan ormana girdik ve yürümeye, pardon, hiking’e başladık. İlk 5 dakika yola yakın olduğumuz için araba sesleri nedeniyle sanki hala şehir içindeymişiz gibi hissettik. Ancak 5. dakikadan sonra ormanın içinde olduğumuzu anladık. Bütün sesler kesildi ve sadece rüzgar ile kuşların sesleri kaldı.

Yürüdüğümüz yolların çoğu, daha önceden başka kişilerin de yürüdüğü belli olan, patikalardı. Aşağıdaki haritadan da görülebileceği gibi 1-2 kere yanlış yollara saptık ama çok sıkıntı olmadı. İlk yanlış yola sapışımızdan sonraki tırmanış biraz çetrefilli oldu. Bayağı dar bir patikadan, baharın da etkisiyle, bolca yapraklanmış ve çiçeklenmiş bitkilerin arasından, eğile büküle geçtik. Etraftan sürekli kaçışan kertenkelelerin sesleri ile kah “O NEYDİ!” diye panikleyerek, kah “ARI MI LA O?” diyerek ilerledik. En sonunda açıklık bir alana çıktık ama . Bu arada belirtmekte fayda var, bir önceki gün kendimize doğa yürüyüşü pantolonları almıştık ve çok iyi bir karar verdiğimizi gördük. Çünkü buralardan şortla geçmiş olsaydık, bacaklar çizik içinde kalacaktı muhtemelen. Veya kot gibi bir şey giymiş olsak bu kadar rahat hareket edemezdik.

Günün en güzel görüntüsü herhalde solda fotoğrafı olan ağaçtı. Bayağı devasa, yaşlı olduğu çok belli, hem dikeyde hem yatayda büyümüş olan bir ağaç. Orada 10 dakika falan geçirmişizdir herhalde. Zaten orada kısa bir süre oturup dönüş yoluna geçtik.

Dönüş yolunda ise günün (hatta belki de haftanın) en şaşırtıcı olayını yaşadık. Artık ormandan çıkmak üzereydik, 5-6 dk sonra giriş yaptığımız noktadan çıkacaktık. Açık bir alana geldik ve 3 tane at gördük. 1’i yavruydu sanırım. Pelin, “Edip bir şey yapmazlar değil mi” dedi, ben de bilge bir insan olarak “Yaaauuu, at bu! Ne yapabilir ki” diyerek kendimden emin bir şekilde yanlarından geçmek için yürümeye devam ettim. Tam o anda en irileri, (ben diyeyim 15, siz deyin 25 metre boyunda) bizi görüp “brrrsssst” yaptı ilk önce, “noooluyo yahu” demeye kalmadan üzerimize doğru koşmaya başladı. “Saygılar abi” diyerek, Pelin’in de “EDİP KAÇ” demesiyle kaçmaya başladık. Bildiğin koşmaya başladık. Ben tam “şuraya koşalım” diyordum ki baktım Pelin mini bir tepenin üzerine çıkmış bile (eve döndüğümüzde Pelin’in kalp ritminin o anda 90’dan 172’ye çıktığını gördük ).  Arkamı dönüp baktığımda 50 metrelik atın durup bize baktığını gördüm, ben de durdum. Kıçın kıçın 65 metrelik attan uzaklaştık, muhtemelen ya bölgesini ya da yavrusunu koruyordu. Büyükçe bir yay çizerek uzaktan uzaktan kaçtık oradan (haritada sondaki geniş kavis). Bence zaten at bizden daha çok korkmuştur. Sonuçta insanoğlu en çok korkulması gerekeıefjosdjsdç. Yok yok, ödümüz bokumuza karıştı. Biz daha çok korkmuşuzdur. Eh artık “at saldırmadı” demeyiz. At hiç saldırır mı yahu!

Hızlı hızlı -ve sürekli arkamızı kollayarak- ormandan çıkıp eve doğru yürüdük. Kısa olmasına rağmen bayağı bir yorulmuşuz ama. Eve vardığmızda direk sızdık . Güzel bir etkinlik oldu. Daha atsız -ve daha bel ağrısız- bir ortamda kesinlikle tekrar yapacağız.

Toplam Mesafe : 6.96 km
Toplam Hareket Süresi 01:58:44
Ortalama Hız : 3.46 km/s
Toplam Tırmanış : 171 m.

Bu yazının kalıcı bağlantısı https://kirlibisikletler.com/2017/05/bir-bisiklet-degil-ama-bu-da-spor-ilk-hiking-denememiz/

• Ugur S. on Mayıs 22, 2017 at 11:17
    • Cevapla

Çok keyifli gibi görünüyor Seni de zayıflamış gördüm biraz Edip. İyi olmuş böyle.

1. Çok keyifliydi Uğur. Şu belim geçsin de daha da sık yapacağız sanırım.
      Geçen gün de bir arkadaş “kilo mu aldın lan sen” dedi. Ben de çok arada kaldım .